30 september 2008

Pocketstop

Kanske är det bara avundsjuka och skadeglädje om vartannat, men det känns ibland lite bra när Camilla Läckberg och som nu, Liza Marklundfår dålig kritik. Ingen ska få skriva skit gång på gång utan att det ifrågasätts bara för att det var ok i början. Men de där två rider på nån slags personkult som det är Knutby-varning på och ibland vill jag bara gå in på Pocketshop och skrika till folk därinne "NEJ, köp den inte, köp nåt med tuggmotstånd i stället, nåt som författaren inte kräkt ur sig under en avdragsgill chartervecka med laptop! Vägra böcker med varannat kapitel i kursiv stil, vägra böcker med nån krystad jävla cliffhanger i slutet så att ni ska köpa nästa också, vägra lövtunna intriger!"
Personligen ska jag inte läsa Liza Marklunds senaste. Läckberg anser jag vara skyldig mig pengar för den tid jag slösat på att läsa hennes böcker och i dag ska jag skicka en timdebiteringsfaktura till henne, ja jävlar det ska jag.

Inga kommentarer: