10 september 2008

The greatest things since sliced bread

Måhända är tanken att man ska ägna sin tid åt att på ett existensiellt plan fundera över meningen med livet. Men jag jagar hellre de små tingen som förbättrar min vardag. Här är listan:
  1. Stryksystemet: Vi är inne på vårt andra monster till strykanläggning. Det senaste har ett ångtryck som antagligen kan fräta bort målarfärg och lösa upp genomsnittliga bihåleinflammationer, men framför allt: det går som hejsan när man stryker.
  2. Pizzaslicern: Vi snittar på en pizzamiddag i veckan året om. Enough said.
  3. Min iPod Touch. I går stod jag vid köksön och lagade mat. Samtidigt kollade jag på Dexter S0301 (Jimmy Smits är med. Jimmy Smits är med!!!!), tog fram avståndet mellan Smygehuk och Karesuando, letade upp recept på tillbehör till merguez och kollade vädret i Billund till helgen (17 grader och sol på Legoland). Multitasking anyone?
  4. Harrys blöjsoptunna. Vi fick den gratis i ett startpaket från Babyproffsen. Påsarna man har i kostar hutlösa 250 kr för tre rullar, men det är det värt. Sannerligen.
  5. Nappflaskor med avskruvbar botten. Alla som försökt få rent en vanlig nappflaska med sur slatt av halvt intorkad fullkornsvälling vet att uppskatta denna hel makalösa produktutveckling. 

Inga kommentarer: