15 september 2008

I dag tid hos tandläkaren. I morgon hos plastikkirurgen.

I dag hände det. Jag var hos tandläkaren och såg lite fram emot det eftersom senast jag var där var samma dag som Harry föddes. Tänkte mig en liten konversation med tandsköterskan i stil med "Ja just det ja, du var ju så gravid senast du var här, vad blev det?" och att jag skulle svara "Tänk, han föddes några timmar efter att jag varit här, som det kan bli" och så skulle hon säga "Jösses, samma dag, gick det så snabbt?" och så skulle jag säga "Ja, det tog bara en och en halv timma på BB, men det är ändå långsamt för mig för Liv föddes på golvet på Danderyd, det tog bara en kvart". Nåt vill man ju vara duktig på.

I stället säger sköterskan när hon kommer ut i väntrummet där jag står (varför vet jag inte) och läser en tidning:
"Nämen här står du och är tjock och gravid ... ja, inte tjocktjock alltså, utan gravidtjock!"

Alltså. Jag kan ta det. Men stackars tandsköterskan. Som hon skämdes. Sen gjorde hon det hela ännu värre genom att försöka släta över det. Det blev inte bra. Jag har under eftermiddagen allvarligt funderat på att byta tandläkare bara för att hon ska slippa se mig igen.

1 kommentar:

Frida och Ada sa...

Ha, ha, ha! Jisses!!! Hon kan ju inte ha sett efter, bara tänkt "just det nu kommer den gravida".
För du är verkligen inte tjock. Inte heller gravidtjock. Kanske bara lite stora bröst ;-)