8 januari 2009

Gladbilder v2

Jag januarisurar. Det måste stävjas. Så här kommer en trippel bilder på ett djur, en sak och en person som jag gillar. Tror det kan hjälpa.
Katten Bio som vi får låna/passa ibland. Han gillar inte den röda lampan på min kamera. Han pinglar omkring här emellanåt och då är vi alltid lite gladare. Särskilt om han bestämmer sig för att hoppa upp i ens knä. Då är man kung.
Jag älskar när folk är oväntat supertalangfulla vid sidan om jobbet. Som en praktikant vi hade en gång som en dag hade gjort otroligt vackra personliga pepparkakshjärtan till alla. Eller som Anna-Lena som vi firade nyår hos som gör underbara blomsterarrangemang. När man som jag på sin höjd kan köra ner några tulpaner i en vas och sedan be för att de ska överleva, är sånt här grymt imponerande. 
Å så den här lilla godbiten. Gustav, född alldeles nyss, den 29 december. Han är min gudson. Jag tror att han kommer att bli världsstjärna eller kanske president. I Tyskland dock, eftersom det är där han bor.

Inga kommentarer: