12 januari 2009

Dödsrensar-dags!

Harry är hos farmor med sin pappa så jag har två dagar på mig att dödsrensa vinden. Dödsrensa, det är pappas uttryck – det är en sån där grundlig rensning och sortering av prylar att om man skulle råka gå och dö så blir dödsboet en piece of cake för de efterlevande.

Men det gäller att ha med sig dödsrensartanken hela tiden, så att man inte börjar tvivla och sparar konstiga saker ändå. Just nu bekymrar jag mig över ett peruanskt satsbord i inkamönstrat läder med  snirkliga ben som är så bisarrt att det kanske är riktigt snyggt. Eller rent skräp. Vad vet jag. Men om det ändå ska slängas när jag dött så kanske jag lika gärna kan slänga det nu?

Och alla dagböcker? Är det kanske bäst att slänga dem så att inget framtida barnbarn som avgudat mig i alla år sätter sig och läser och tappar tron på både mig och 1900-talet? Eller är det som att slänga hela sin personlighet i soptunnan?

Här är i alla fall dagens Blocket-annonser:



Tillägg kl 16:17: Sminkbordet och nattygsbordet är redan sålda. 2 1/2 timma tog det. Här går det undan... Ska jag lägga ut det peruanska bordet också kanske?

Inga kommentarer: