3 mars 2009

Varför? Därför.

En av mina favoritsysselsättningar när jag inte vill vara ansvarsfull morsa, Provider of Food, Love, and Comfort eller när jag sett ikapp alla American Idol-avsnitt, är att låtsas att jag inte har nåt att göra och kasta mig huvudlöst ut i bloggvärlden och utan livlina gräva mig djupare ned i dyngstacken/diamantgruvan genom att klicka på länkar och kommentarer. Jag brukar börja med Tyskungen, 30+ eller Prankmonkey eftersom jag hyser en kittlande och skräckblandad respekt för deras hjärnor. Och för att de drar till sig rätt intressant folk (tolka ordet "intressant" som ni vill, allt ryms.)

Å så klicketiklick å tjoho å vips så kan man hamna vart som helst. Men på senare tid landar jag alltid på en och samma blogg till slut: Tidningen Varför. Jag vet inte vem hon/dom är (jag tror att de är en hon) men jag hoppas att jag känner henne/dem. Gör jag inte det, vill jag att vi ska bli bästisar. Läs detta lysande inlägg om mediemorsor med vardagskaos som signum.
Notera också den subtila kryss-i-undersökningen till höger.

Och Kicki! Jag skulle ha deltagit i din tävling om favoritbloggar med detta tips, men jag hann inte innan deadline. Synd, för det var fint smink i pris som jag kanske skulle ha hunnit använda nån gång. När jag slutat blogga och börjat jobba i april.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Kära du! Du har chansen att vinna smink igen! Samma smink dessutom - bara genom att gå in på ett inlägg och förklara varför du inte tävlade!

Sofia sa...

Yes! Du är världens bästa tävlingsledare. Krävande med flexibel. Love that about you, som Simon Cowell hade sagt. Jag har submittat.

Tove Eriksson sa...

Jag tycker du ska sluta jobba och blogga på heltid istället.
Det kommer att bli tråkigt annars.

Jenny Palm sa...

Men VAD är detta för blogg? Jag älskar den och har redan utvecklat beroende av Varför - bara på de 12 senaste timmarna. Fruktansvärt rolig!

Sofia sa...

Tove, gulle dig, jag kanske ska lansera blogga-på-jobbet för min chef? Vad ska bloggen heta i så fall? Bortapåjobbet.blogspot.com kanske.

Medelklassman sa...

Usch då, jag vet inte vad jag ska säga om sällskapet. Vilken trojka. The good, the bad and the ugly eller nåt?

Sofia sa...

30+, var hedrad och stolt:). Men har inte Tyskungen kukat ur totalt?

Medelklassman sa...

Kukat ur? Så du säger.

Nja, jag vet inte jag. Jag tycker nog tvärtom. Förut framstod han som borderline vansinnig. Nu är han mest lite förvirrad och vilsen, tycker jag.

Sofia sa...

Antagligen bara ett socialt medieexperiment igen.