6 mars 2009

Hejdå rå!

Nä. Nu slutar jag blogga ett tag. Det är en månad kvar på mammaledigheten och det är dags att ta en datorpaus innan helvetet brakar lös på allvar och jag kommer att sitta och skärmstirra åtta timmar per dag. Nu ska jag ägna en månad åt att fundera på vad en redaktionschef gör – måste jag uppgradera garderoben, kan jag fortfarande bli packad på personalfesten, är det bra kanske att sänka rösten en oktav och höja några dB, och innebär detta att jag inte får gråta på jobbet längre?

Och så måste jag sniffa på Harry , för snart kommer han att lukta kommunalt dagis, dvs en blandning mellan härsket smör och grusdamm.

Undrar om man kan sova ikapp i förväg? För då ska jag göra det.

Tjing!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Tur att jag får nöjet att höra dina spaningar live mån-fre framöver.
Välkommen tillbaka till Kungstorget

/KT

Anonym sa...

...otur för oss som har förgyllt våra åtta-timmars skärmstirrande med dina smarta och roliga inlägg. Nu får vi aldrig reda på slutet av badrumsföljetongen.

Anonym sa...

Åh nej, är det dags nu... Kommer att sakna dina intelligenta, välskrivna och roliga spaningar. Välkommen tillbaka om du ångrar dig! /Camilla

Anonym sa...

Neeeeeeej!!! Sluta inte, snälla!

Anonym sa...

Du menade visst allvar va? Jag tittar varje dag i hopp om att du ändrat dig...
Kram

annatjata sa...

Jag med, skärp dej Fia, kom tillbaka till oss!! Skit i Harry!!

Sofia sa...

Gulle ni, jag kommer tillbaka på endera viset!

Hedda sa...

Nämen här är man borta i ett par dagar och så har du försvunnit ur "bloggosfären" (haha, förlåt, men jag hatar verkligen det ordet som någon på Godmorgon Sverige alltid nämner med myndig stämma som en slags fjärde statsmakt utan att begripa att den bebos till största delen av tonåringar som inte kommer att rösta. Ever. Oj, nu kom jag bort från ämnet).

Jag saknar dig redan! Vill ju också veta hur det går i badrumsfajten, med nyckelletandet och Harrys vilda framfart och flickornas härliga liv.

Kramkram!

Sofia sa...

Hedda! Jag hänger hos dig i stället. Och en kort statusrapport: badrumsmannen verkar ha gått med på en 50%-ig rabatt vilket är tokbra. Alla nycklar är upphittade. Harry höll på att wobbla ned för trappan i går med räddade sig själv efter två steg - jag var en hundradel långsammare än han ... och tjejerna mår finfint.

Hedda sa...

Åh, tack för update!

50%, sweet!

Och jag menade ju förstås Godmorgon Världen och inget annat.

Marie sa...

Nej såå trist! Tycker om att läsa din blogg ju. Du kanske kommer tillbaka senare? Nu när jag äntligen kom loss till en kommentar och allt! Nåväl får väl använda dig i min forskning nu när man är student och genusstuderar. Du kan ju definitivt bli mycket intressant i din nya roll som chef!! Hur och hur mycket kommer du att maskuliniseras? Jag får komma över med kamera och anteckningsblocket...
pussåkram