2 januari 2009

Sofia Eriksson's personal midlife crisis trifecta*

Jaha. Så fyller man 40 i år då. Nu när jag försöker lista saker som jag vill ha gjort innan jag fyller 40 (Hoppa fallskärm? Gifta mig? Tatuera mig nåt mer?), kommer jag bara på saker som jag är lite småsur över att jag aldrig gjorde, men som jag är på tok för gammal för att göra nu, och alltså bör undvika med alla till buds stående medel:
1. Raka skallen. Borde jag ha gjort redan 1988. Kort kort kort hår har jag ju haft mest hela tiden, och dessutom har jag riktigt snygg skalle, säger mina frisörer. Men hur skulle det se ut nu? Rynkig i ansiktet och helt slät på huvudet, antagligen biljardbollsblank medan fejjan ser januaritorr och fnasig ut. Och hur sminkar man sig? Plus att alla skulle misstänka att jag trott att jag skulle bli lika snygg som Carina Berg. Will not happen.
2. Köpa skinnbrallor. Varenda gång det har blivit modernt ångrar jag att jag inte köpte ett par förra gången, och tänker att nä, nu blir det nog inte modernt igen. Men det blir det ju alltid. Fast inte på my 40-year old butt.
3. Laserkorrigera synfelet. Det hade varit en rejäl ekonomisk vinst att pynta  2 x 12000 för 20 år sedan i engångskostnad, jämfört med det jag faktiskt har lagt ut på glasögon och linser under samma period. Men enligt optikern så kommer översyntheten som ett brev på posten precis vilken dag som helst, så det är bara att glömma.

Hm. Kanske att jag ska stämma av det här i juli ändå. 

*en klassisk midlife crisis trifecta består annars av att byta partner, skaffa sportbil och köpa toklång segelbåt. Ni hör ju själva, varianter behövs.

Inga kommentarer: