26 maj 2008

"Vad gör du nu för tiden?"

Var på gymnasieåterträff i lördags. KUL! 15 pers var vi, och upplägget var perfekt: det enda vi gjorde var att prata om oss själva. Laget runt, alla fick berätta sitt livs historia. 20 år på 10 minuter typ. Här är några av de mer minnesvärda citaten:
"Ett av mina barn levde på enbart bröstmjölk tills han fyllde tre. Sen började han dagis och fick en chock över att andra barn åt med kniv och gaffel."
"Och så gifte jag mig med en isbrytarkapten, men efter ett tag upptäckte jag att isbrytarkaptener inte riktigt är min stil."
"Nästa månad ska jag resa runt i övriga Asien - Ban Ki Moon har lovat mig att ställa upp och följa med."
"Det är klart att det inte ser så bra ut på cv:t att ha suttit i fängelse, men en del arbetsgivare tycker att det tyder på att jag har en stark personlighet."

Ungefär då hade mina bröst vuxit inte bara utåt utan också uppåt ur både bh och skjorta, så jag tackade för mig och drog hemåt. Även om jag kände att jag kunde suttit kvar och låtsats vara 18 igen ett bra tag till.
Jodå. Längst fram i mitten, men solglasögon på.

Inga kommentarer: