16 maj 2008

Sjögrön, the new black


Redan innan Harry föddes sa jag att han skulle bli en turkos bebis. Och det blev han. Svårt att undvika i det här hushållet. De nya Shampoodle-kläderna han fick av flickorna i Drinkar&Män plockar inte bara upp färgen på hans (och mina och Livs) ögon (som det heter), utan också glasmosaiken i köket, mina favvokoppar från Saga Form, alla 50-talsplastbyttor från den där lilla källarbutiken på Östra Larmgatan, min träningsbehå, svärmors enda snygga plastmatta av de sju hon tvingat på oss, min Clean Warm Cotton-parfym, handdukarna jag fick ärva av Clara efter att hon målat om i badrummet, badlakanen jag fick av Anna Simme och hennes 11 kompisar som tack för att de fick sova över här efter Robbie Williams-konserten och en Twiggy-klänning jag köpte på Oasis i London 1997.

Inga kommentarer: