5 februari 2009

Arga Snickaren - då kommer alla känslorna på en och samma gång

När jag kollar på Arga Snickaren (eller ja, faktiskt till och med så fort jag tänker på honom, t ex just nu) får jag tårar i ögonen och vill krypa upp och gråta ut i hans famn. Jag är rätt säker på att han är Jesus. Han rycker ut, kliver in, styr upp, får gjort och under hela processen är han dessutom i kontakt med sina känslor, hela registret från blint befogat raseri till barnslig oförställd glädje och empati. En kille som både kan gråta och kakla, va, vilken grej. Plus att han är snygg när han snusar, vilket ytterst få män är. Hoppas att Kanal 5 inte schabblar bort honom i tablån utan fortsätter att ge honom schyssta programidéer. Jag tänker Fråga Olle eller Dr Phil, fast mer hantverkar-ish.

Men bäst i hela programmet är ändå den småländske platsansvarige lille Åsa-Nisse-lookaliken som bara ställer till det för sig hela tiden. Då vaknar moderskänslorna.

Inga kommentarer: