6 oktober 2008

Tack för goda råd!

30+, du har naturligtvis rätt. Jag gillar din gerillastil. Hälla över bensin och tutta fyr på schabraket skulle förstås lösa det hela. Men när elden slocknat står jag kvar där med en uppblossad släktfejd. Och jag vet vad svärföräldrarnas nästa drag skulle bli. En ny, ännu fulare soffa. Eller ännu fler plastmattor. Eller dukar, dessa jävla dukar. Kanske en begagnad mangel eller två, eller något annat som Frälsningsarmén, Stadsmissionen och Emmaus ratat. De har resurser, mina svärföräldrar. De har haft lanthandel i 50 år, alla deras släktingar har dött och de har sprungit på auktioner i hela livet. Ingenting, jag upprepar, ingenting har någonsin slängts. Fatta: min svärmor har "Atomkraft – nej tack"-knappar uppsatta på hemvävda band i finrummet. Allt har sparats till son och barnbarn och det är mitt i denna missriktade generositet som jag och min minimalism befinner mig just nu.
Och Annatjata, klart att Blocket skulle kunna funka också. Men vem betalar för att åka genom en kohage och ut på en halvö i Vänern för att hämta världshistoriens fulaste möbel? Jag ska fila på en annons i alla fall... Detta måste lösas. Om jag bara får in mer än 250 kronor för den så ska jag nog kunna blidka de gamla handlarparet.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du får köra en raljerande annons i stil med den där sängkillens, han som sålde en sänggavel för att frugan äntligen insett att den inte var funkis. Det måste ju bli ett slut på det här nu.

annatjata sa...

Eller så åker jag å Clara dit och gör inbrott!! Kan ju alltid ta nåt annat fint med... ( som du sedan får tillbaks i smyg...)

Medelklassman sa...

Fejka inbrott? Släng dit lite gamla tomma konserver och lodiga kläder och skyll på ambulerande tjackpundare...som av en händelse "råkade" få med sig allt fult?

Anonym sa...

Sviiiinbra idé!
Klart vi avslutar en schysst hösthelg på landet med ett fejkat inbrott, fattas bara annat. Dock finns risken, som Soff påpekade, att detta bara genererar en våg av hysteriskt ihopsamlande och dumpande av jättefula grejor i huset. Det kan alltså komma tillbaka tiofallt.. Balansgång det där.

Anonym sa...

Hemvävda band med "Atomkraft nej tack på "
Jag tycker att det är hysteriskt roligt och skrattade så mycket att familjen förskräckt gluttade in :)