27 december 2007

Sömntjuvar – vi har hela listan

Fascinerande. I vanliga fall kanske jag sover sex timmar per natt – nu blir det tio utan några som helst problem. Visserligen är dessa tio timmar inte helt högkvalitativa. Det finns en hel del som stör nattsömnen just nu. Här är listan:

1. Håkan snarkar – antagligen vårt största relationsproblem. Jag ber honom att lägga sig på sidan (för det hjälper) men då fular han och vrider bara huvudet, och tror att jag inte ska märka nåt. Vilket jag inte gör, eftersom jag är så satans närsynt
2. Jag försöker vända på mig – ett moment som antagligen väcker alla i hela huset, inkl bebisen i magen, möjligen grannar också
3. Akut andnöd – har haft gravidnästäppa i två månader, men nu verkar den ha utvecklats till en traditionell bihåleinflammation. Otrivin krävs
4. Tillfälliga besökareKatten Bio bor här just nu, och har börjat dyka upp mitt i natten och buffa och spinna. Oklart vad han vill. Han ligger illa till just nu för övrigt, för han bajsade på min ljusa Kasthallmatta igår. Och Liv dyker också upp emellanåt och flätar in sina sjuårsarmar och -ben i våra.
5. Drömmar – det verkar pågå en skafferirensning i min hjärna.

Tur att jag är ledig på dagarna. Skulle aldrig orka annars.

Inga kommentarer: