18 december 2008

Där sprack det.

Huuuu, nu är det obehagligt hemma. Det har blivit fel i badrummet. För ett tag sedan lyckades jag ju precis avstyra en felmätning som hade gjort det för trångt för kommoden. Hantverkarna fick hyvla av en vägg lite innan kaklet sattes för det behövdes 102,5 cm exakt för att få plats med handfatsdelen.

Men i dag kom handfatet. Och får inte plats. Det skiljer bara några millimeter men det går inte att tvinga in 102,5 cm porslin i ett kaklat hål på 102,3. Nu har de fått kapa i några kakelplattor och det bliiiiiir inte bra!

Och som inte det vore nog så visar det sig att vår väggfasta kran har hamnat för lågt så att det blir trångt trångt att tvätta händerna, och då tycker den ukrainske rörmokaren med mohikanfrisyr (fast han är makedonier och har klippt av sig håret, vilket är trist) att vi ska sänka handfatet, för att det är förstås enklast för honom. Men det är jag som ska irritera mig på det varje dag.

Så nu håller Håkan på att ringa Massmördaren (Sopranosmaffia-balkankillen som är arbetsledare) för att KLAGA. Känns som en ojämn match. Men å andra sidan är det vi som har pengarna.

Å nej.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Suck. Jag har lärt mig leva med kompromisser - fast jag hatar det! Jag har häromdagen halvt godkänt (dvs jag sa inte vad jag egentligen inte tyckte, för jag orkade inte det just da och gav liksom upp. Jag är ju ända höggravid.) en fasligt fult malad vägg med en tröst till mig själv att det ju inte är jag som ska bo i det rummet och tänkte att jag kanske vänjer mig... Men det gör man ju inte saklart. Maste göras om, men när?! Lättare än att ändra en kran dock, inser ju det. Hang in there - passa pa att tvätta händerna och duscha massvis under julsemestern sa ni orkar halla ut och slippa kompromissa hemma! God Jul!

Sofia sa...

God jul hjärtat! Och tänk på att fulmålade väggar kan vara fosterdrivande. Gå ned och titta lite på den, känn pulsen gå upp och plopp, så är du trebarnsmorsa:)