21 april 2008

Två nyanser av brunt


Ammade framför tv-shop i morses som hårdlanserade mineralfoundation. Och tydligen funkade det, för senare på förmiddagen stod jag plötsligt och blev provsminkad av en oh så ambitiös i.d. bareMineral-expertsminkös i en butik på Kungsgatan och la sen glatt närmare 700 spänn på borste och pulver.
Inte förrän jag fick syn på mig själv i en spegel i kaffekön på da Matteo Torrefazione insåg jag att hon bara buffat halva mitt ansikte. Ena halvan flawless perfection, andra lite lagom rödblank riviera- och Sälenbränna.
Och efter två timmarslunch mot da Matteos solvägg vet jag nu också att SPF:en i I.D.-sminket funkar. Satan.

2 kommentarer:

Frida och Ada sa...

Ha, ha, det var det roligaste. kan du inte lägga upp en bild?
Du får ta andra sidan idag;-)
Kram

Sofia sa...

Jag har vänt andra kinden till idag! Nu tror jag att det har börjat jämna ut sig:)